Ovzduší

Ovzduší - online

Aktuální imisní situace Děčín Děčín
Doksany Doksany
Chomutov Chomutov
Krupka Krupka
Litoměřice Litoměřice
Litvínov Litvínov (ZÚ)
Lom Lom
Měděnec Měděnec
Most Most
Rudolice v Horách Rudolice v Horách
Sněžník Sněžník
Teplice Teplice
Teplice Teplice (ZÚ)
Tušimice Tušimice
Ústí-město Ústí-město
Ústí-Kočkov Ústí-Kočkov

Aktuální imisní situace
Legenda k tabulce.

Doplňující informace k indexům kvality ovzduší.

Data jsou stahovaná nepřetržitě po celý den (aktualizace probíhá každou hodinu), pro více informací můžete využít stránky www.chmi.cz.

Pro zasílání informací o smogových situacích nás kontaktujte e-mailem.

Rozptylové podmínky
BIO předpověď

Dění v průmyslu

Unipetrol RPA – 28.3.2017, 18:20
Ukončeno spalování uhlovodíků na polním hořáku PCH I, ukončen proplach propylenových cisteren na VZP - výrobna EJ.

Unipetrol RPA – 28.3.2017, 11:45
Zahájeno spalování uhlovodíků na polním hořáku PCH I, najíždění reaktoru C na výrobně PE 1 po odstávce.

Česká rafinérská – 27.3.2017, 20:18
Dnes od 20:18 do 20:40 hodin proběhlo najíždění reaktoru Shell na výrobně POX. Po dobu nájezdu reaktoru byl na polním hořáku B 201 spalován neodsířený syntézní plyn. Spalováním byly eliminovány emise pachových látek. Spalování bylo doprovázeno světelnými a zvukovými efekty, za které se dodatečně omlouváme.

Unipetrol RPA – 27.3.2017, 19:00
V 19:00 ukončeno spalování bohatého a sirovodíkového plynu. Doba trvání události: 27 hod.

Aktuální informace o mimořádných událostech v průmyslových podnicích a o kvalitě ovzduší Obecné informace o flérování (spalování na havarijní pochodni).

Aktualizace

Poslední aktualizace proběhla 10/2014.



Provozování havarijních pochodní

Flakle, Fléra, polní hořákTato zařízení jsou nezbytnou bezpečnostní součástí některých výroben, ve kterých je potřeba zajistit bezpečné uvolňování zejména uhlovodíkových plynů. Tyto plyny jsou vedeny do speciálního zařízení (fakle, fléra), kde se bezpečným způsobem zneškodní spálením. Zařízením tohoto typu jsou vybaveny všechny petrochemické výrobny a rafinérie na celém světě.

Havarijní pochodeň, ačkoliv trvale neprovozuje, musí být neustále v provozní pohotovosti zajištěné provozováním stabilizačních hořáku a trvalou pohotovostní dodávkou páry pro zajištění bezdýmého spalování. K jejímu využívání dochází při vzniku havarijní situace, kdy je potřeba neprodleně uvolnit tlak ve výrobním zařízení a dále při provozních operacích jako je odstavování zařízení do opravy a jeho opětovné uvádění do provozu. Plamen havarijní pochodně je viditelný na velkou vzdálenost a často je s tímto efektem spojováno nepodložené významné znečištění ovzduší. Ve skutečnosti je příspěvek provozování havarijní pochodně za kontrolovaných podmínek nepříliš významný. Minimálního dopadu na kvalitu ovzduší je dosahováno speciálně konstruovaným hořákem havarijní pochodně, který umožňuje dosáhnout vysoké účinnosti spalování 98 - 99,8 %. Minimální dopad na kvalitu ovzduší byl ověřován měřením mobilní monitorovací laboratoře Horiba. Provoz havarijních pochodní, zejména při jejich využití v rámci havarijních situací, je vysoce ekonomicky náročný, protože jsou spalovány produkty, které by jinak mohly být komerčně velice dobře zhodnoceny. Ztráty vzniklé spalováním produktu představují milionové částky, a je tudíž zřejmá snaha společností toto spalování maximálně zkracovat.